tarta truskawkowo-pomarańczowa


Przepis szybki, łatwy, wiec jak dla mnie: idealny!
(i w końcu pozbyłam się nadmiaru zakupionych truskawek!)


Dość długo szperałam w internecie w poszukiwaniu czegoś, co ucieszy moje podniebienie i w końcu moją  inspiracją stała się Komarka i jej przepis. Zmodyfikowałam go znacznie, ze względu na własne kubki smakowe oraz brak niektórych składników w szafce kuchennej, a efekt zaskoczył moje najśmielsze oczekiwania. Bardzo pozytywnie, oczywiście! Polecam, połączenie truskawek z lekkim kremem o intensywnie pomarańczowym smaku i zapachu to strzał w dziesiątkę.  

Składniki:

Spód tarty
połowa ciasta z tego przepisu

Krem pomarańczowy:

500 ml mleka
skórka otarta z jednej pomarańczy plus skórka obrana z połowy  pomarańczy
3 żółtka (ze średniej wielkości jajek)   
45 dag mąki pszennej
80 dag cukru 

ok. pół kilograma truskawek
ew. cukier puder do dekoracji tuż przed podaniem

Przygotowanie:

1. Ciasto zagnieść, schłodzić w lodówce, a następnie wyłożyć nim spod i brzegi formy do tarty wcześniej wysmarowanej masłem. Nakłuć i upiec w 160 stopniach na rumiany kolor (ok. 20 minut). Odstawic do wystudzenia.
2. Przygotować truskawki do dekoracji (plasterki, ćwiartki, całe truskawki, według uznania).
3. Mleko zagotować, dodając do niego otartą skórkę z pomarańczy oraz tą, którą wcześniej obraliśmy. Obrana skórka może być w jednym kawałku lub dwóch mniejszych, ważne, żeby było ją łatwo wyłowić po zagotowaniu mleka.
4. Żółtka utrzeć mikserem z cukrem na białą masę, dodać mąkę. Z zagotowanego mleka wyjąć obraną z pomarańczy skórkę, mleko wlać do utartej masy i cały czas mieszając mikserem na wolnych obrotach, doprowadzić znów do zagotowania i zgęstnienia masy.
5. Powstały pomarańczowy budyń przelać na wystudzony spód, udekorować truskawkami. Schłodzić w lodówce przynajmniej 3 godziny przed serwowaniem (ja wstawiam na całą noc). Tuż przed podaniem na stół można oprószyć  cukrem pudrem. Smacznego!


6 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Poczekaj, aż i u Was będą truskawki, mam nadzieję, że wypróbujesz mój przepis! U mnie z tarty nie zostało nic. Rewelacja!

      Usuń
  2. Super pomysły na tarty! Uwielbiam :D ciasto robi się tak szybko, że aż chce się "kucharzyć". Pisz więcej pomysłów na "pokrycie" ciasta, bo te do tej pory bardzo mi pasują ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Qnik! Będę!! Cieszę się, że pasują, obiecuję, że będę regularnie uzupełniać bloga! Buziaki ze słonecznej Sardynii wprost do deszczowej Łodzi :D !

      Usuń
  3. nie ma czegoś takiego jak nadmiar truskawek ;)
    pycha :) pozdrawiam i zapraszam na grilla http://www.zgrilla.pl/pikantne-poledwiczki-z-grilla-z-pasta-pepperoni/?preview=true&preview_id=2641&preview_nonce=83a82d16a9

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki za na prawdę świetny przepis. Mam do Ciebie jednak pytanie, czy mogłabys mi podpowiedzieć, który z tych https://duka.com/pl/agd/miksery mikserów będzie dobrym zakupem do domowej kuchni? Stary się popsuł i szukam czegoś nowego. Byle było solidne i nizawodne

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...